Ki is az a virtuális asszisztens? (VA)

Olyan kort élünk, amikor az online munkák tára és hatékonysága fénysebességgel terjed.

Olyan kort élünk, ahol az informatika fejlődése számtalan kaput nyitott meg a cégek és a vállalkozások hatékony működésének érdekében.

A jelenleg is kialakult egészségügyi helyzetek miatt az emberek rákényszerültek sok esetben a home office és távmunka adta lehetőségekre. Azzal azonban érdemes tisztában lenni, hogy a távmunka és a home office nem egy és ugyan az.

Mi a különbség home office és a távmunka között?

A home office átmeneti időszakra vonatkozik, ezzel ellentétben a távmunkáról a Munka törvénykönyve (Mt.) rendelkezik, melynek értelmében egy rendszeresen otthonról folytatott tevékenységről van szó, ami fix napi munkaidőt jelent. Előbbit csak 44 napra rendelheti el egyoldalúan a munkáltató, az ennél hosszabb home office-ban történő foglalkoztatáshoz a munkavállaló beleegyezése is szükséges. Megbízási szerződéssel történik a közös együttműködés.

Na de kanyarodjunk is vissza.

Vajon miben tud egy virtuális asszisztens (VA) egyéni vállalkozóknak, magányszemélynek, szabadúszóknak, vagy kisvállalkozóknak a segítségére lenni?
Elsőként szeretném bemutatni egy VA főbb feladatköreit.
Mik azok a terhek, amiket letud venni a vállakról egy virtuális asszisztens?:

  • Adatbázisok kezelése
  • Piackutatás
  • E-mail management (e-mailek megválaszolása, ajánlat előkészítés)
  • Online marketing
  • Webshop termékek feltöltése
  • Időbeosztás kezelése, emlékeztetők, megbeszélések tervezése
  • Ügyfélszolgálat üzemeltetés (telefon/e-mail)
  • Számlázás
  • Weboldal készítés, frissítés
  • Szövegírás (tartalommarketing)
  • Esetenként grafikai munkák
  • Rendezvényszervezés (meetingek, megbeszélések, partner találkozók, céges találkozók, ügyfél találkozók, utazások lebonyolítása..stb.)
  • Fordítások (különböző idegennyelvekre)
  • Hanganyag alapján történő gépelés
  • Kimutatások készítése ( a folyamatos fejlődés elengedhetetlen eszköze a grafikonok készítése, ami képet ad a munka hatékonyságáról, a cég működésének fejlődéséről)

Ha ez nem lenne elég, az előnyeit is szeretném ismertetni.

A hagyományos alkalmazottal szemben, ha egy VA-t bízol meg a felsoroltakkal kapcsolatban, akkor:

  • nem kell helyet biztosítanod a munkájához, hiszen ő otthonról végzi el a feladatait
  • nem neked kell biztosítani számára a munkaeszközöket ( pl.: telefon, laptop)
  • nem kell utána zsíros járulékokat fizetned, hiszen ő maga gondoskodik a vállalkozásának megfelelő műkődéséről, tehát sok pénzt spórolsz meg magadnak és még az elvárt munka is el van végezve
  • számlát kapsz a kifizetett munkák után
  • a megrendelő és a VA egyenrangú partnernek számít. A VA-nak is a sikeres együttműködés az érdeke, hiszen neki is célja hosszú távon fenntartani a vállalkozását.
  • mint megrendelő egy VA megbízásával sok szabadidőt spórolhatsz meg magadnak és fejfájásoktól szabadíthatod meg magad. A saját feladataidban nagyobb hatékonyságot érhetsz el, hiszen nem minden a te válladra szakad.

Azt még fontos megjegyeznem, ha VA-t bízol meg az ügyeid intézésével, kulcsfontosságú a kommunikáció. Egy VA-nak ahhoz, hogy hatékonyan tudjon a kezed alá dolgozni, meg kell ismernie téged, a vállalkozásod, az eddig elért eredményeid, céljaid és minden fontos adatot, hogy igazán azonosulni tudjon veled. Enélkül nem fog jól működni az együttműködés.

Ha tetszik ez az együttműködési forma, illetve ha úgy érzed, hogy a vállalkozásod most jutott el arra a szintre, hogy neked is szükséged van segítségre, mert már nincs több kapacitásod az elképzeléseid és kötelezettségeid mókuskerekében, nem szeretnél teljes állásban alkalmazottat felvenni, fontos neked is, hogy a kívánt munka is el legyen végezve, de mégis több pénz maradjon a zsebedben, nem úgy, mint mikor egy hagyományos asszisztens alkalmazol, akkor ne habozz és vedd fel velünk a kapcsolatot.

Virtuális Asszisztens MA

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .